
"Ülkeyi bu noktaya asgari ücretli ve kamu çalışanları değil, vergiden kaçanlar getirdi"
26 Haziran 2026
Ahmet Serdaroğlu, ülkeyi bu noktaya vergi adaletinin sağlanamamasının getirdiğini savundu; emekçilerin günah keçisi ilan edilmesine, kamu çalışanlarının hedef gösterilmesine izin vermeyeceklerini vurguladı.
Hür İşçi Sendikaları Federasyonu (Hür-İş) ve Kamu İşçileri Sendikası (Kamu-İş) Başkanı Ahmet Serdaroğlu, İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun'un kamu çalışanlarının maaşları ve asgari ücretle ilgili açıklamalarını eleştirdi.
Yazılı açıklama yapan Serdaroğlu, Hür-İş ve Kamu-İş olarak emekçilerin, asgari ücretlilerin ve kamu çalışanlarının hedef gösterilmesine izin vermeyeceklerini belirterek, gerçekleri çarpıtanlara karşı mücadeleyi sürdüreceklerini ifade etti.
Serdaroğlu, Arhun'un iş dünyasındaki birçok kesimi temsil etmediğinin bizzat işverenler tarafından da dile getirildiğini ileri sürerek, kamu çalışanlarının maaşlarını ekonomik sorunların nedeni olarak göstermenin gerçekleri çarpıtmak olduğunu söyledi.
"Kendi sektöründe ve iş dünyasında adil rekabet koşullarının oluşmasına dahi katkı koyamayanların bugün çıkıp tüm işverenler adına konuşması kabul edilemez." diyen Serdaroğlu, ülkedeki mali sıkıntıların temel nedenleri arasında büyük sermayeden etkin ve adil vergi toplanamaması, servet vergisinden kaçınılması ve vergi adaletinin sağlanamamasının bulunduğunu belirtti.
Bunun bedelini emekçilerin, asgari ücretlilerin ve dar gelirli vatandaşların ödediğini ileri süren Serdaroğlu, Arhun'un "Asgari ücret 600 sterlinden 900 sterlinin üzerine çıkınca ip koptu." şeklindeki sözlerini eleştirerek, "Asıl kopan ip, asgari ücretin yükselmesiyle değil, yıllardır kurulan adaletsiz ekonomik düzenle kopmuştur." ifadelerini kullandı.
Her asgari ücret görüşmesi öncesinde çalışanların maaş artışlarını hedef alan açıklamalar yapıldığını da savunan Serdaroğlu, hayat pahalılığı altında ezilen çalışanların ücret düzenlemelerini engellemeye yönelik algı oluşturulmaya çalışıldığını iddia etti.
Burada meselenin yalnız Arhun'un açıklamaları olmadığını ifade eden Serdaroğlu; "Asıl sorumluluk, bu anlayışa teslim olan ve çalışanları korumak yerine sermayenin taleplerini öncelikle ele alan hükümetlerdedir. Asıl sorumluluk, hayat pahalılığının altında kalan asgari ücretleri onaylayan Çalışma Bakanlıklarındadır." dedi.
"NEDEN SESSİZ KALDINIZ?"
Serdaroğlu, Arhun'a tüp gaz, elektrik, akaryakıt ve diğer temel tüketim kalemlerindeki zamlar karşısında neden sessiz kaldığını sorarak, işverenlerin maliyetlerini artıran enerji zamlarına ilişkin aynı tepkinin gösterilmediğini savundu.
Avrupa ile yapılan ücret kıyaslamalarını da eleştiren Serdaroğlu, gelirlerin yanı sıra sağlık, eğitim, ulaşım, iletişim, akaryakıt ve sosyal yaşam giderlerinin de birlikte değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.
Hür-İş Federasyonu olarak, emekçilerin günah keçisi ilan edilmesine, asgari ücretlinin ekmeğine göz dikilmesine ve kamu çalışanlarının hedef gösterilmesine izin vermeyeceklerini vurgulayan Serdaroğlu, açıklamasını şu ifadelerle sonlandırdı:
"Bu halkı görmezden gelenler, günü geldiğinde halk tarafından da görmezden gelinecektir. Çalışanların sesine kulak tıkayanlar, sandık günü geldiğinde bunun cevabını alacaktır."
İşverenler Sendikası Başkanı Metin Arhun, Kıbrıs TV'de katıldığı programda, asgari ücrete ilişkin yaptığı değerlendirmede, artışa karşı olmadıklarını, ancak son yıllardaki hızlı artışın özel sektör üzerinde ciddi maliyet baskısı yarattığını savunmuş; KKTC'deki asgari ücretin milli gelire oranının birçok ülkeye göre daha yüksek seviyede olduğunu söyleyerek, artışla ilgili hayat pahalılığı dışında milli gelir, üretim maliyetleri, sektörlerin durumu ve genel ekonomik dengelerin de dikkate alınması gerektiğini kaydetmişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bizi Facebook'ta takip edin!
mykibris.com'u Facebook üzerinden takip edin, son paylaşımlardan haberdar olun.



























Yorum Yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.Giriş yapmak için tıklayınız.
Tüm Yorumlar