
Onalt'tan bakanlığa "duyarsızlık" eleştirisi
24 Haziran 2026
Güncelleme: 25 Haziran 2026
Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Onalt, yaklaşık bir aydır Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı'ndan randevu talep etmelerine rağmen geri dönüş alamadıklarını ileri sürdü.
Hayvan Üreticileri ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Adil Onalt, yaklaşık bir aydır Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı'ndan randevu talep ettiklerini ancak herhangi bir geri dönüş yapılmadığını ileri sürerek, sektörün sorunlarını yetkililere doğrudan aktarma imkanı bulamadıklarını söyledi.
Birlikten yapılan açıklamaya göre, Gönyeli Polis Karakolu önünde konuşan Onalt, Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı’nı eleştirerek, bakanlığı "sektörün sorunlarına karşı duyarsız kalmakla" suçladı.
Hayvancılık sektörünün ciddi sorunlarla mücadele ettiğini savunan Onalt, özellikle yem, arpa ve üretim maliyetleri konusunda çözüm beklediklerini belirtti. Daha önce gündeme getirdikleri taleplerin karşılık bulmadığını ifade eden Onalt, desteklerin dağıtımında adaletsizlik yaşandığını da ileri sürdü.
Tarım ve Doğal Kaynaklar Bakanı Hüseyin Çavuş'a seslenen Onalt, Çavuş'u üreticilerin içinden gelen bir isim olması nedeniyle desteklediklerini ancak bugün gelinen noktada hayal kırıklığı yaşadıklarını söyledi.
Bakanlığın birlik temsilcileriyle görüşmekten kaçındığını öne süren Onalt, "Hayvancılar Birliği mücadele etmeye devam edecek. Bu sektör ülkenin en büyük üretim alanlarından biridir ve üreticilerin sesi susturulamaz." dedi.
RAHVANCIOĞLU: İHTİYAÇ DUYULAN ŞEY ŞİKAYET DEĞİL, DİYALOGDUR
Birlik Avukatı Turan Rahvancıoğlu ise hayvancılık sektörünün önemli gündem maddelerinden biri olan süt maliyetlerine ilişkin yapılan telefon görüşmelerinin polise şikâyet edilmesini eleştirdi.
Kamu görevlileri ile sektör temsilcilerinin sektörün sorunlarını görüşmesinin demokratik toplumlarda doğal bir durum olduğunu ifade eden Rahvancıoğlu, tehdit, hakaret veya hukuka aykırı unsur içermeyen görüşmelerin "rahatsızlık" kapsamında değerlendirilmesinin sorunların çözümüne katkı sağlamadığını söyledi.
Rahvancıoğlu, sektörün geleceği açısından ihtiyaç duyulanın şikayet mekanizmalarını işletmek değil, diyalog ve iş birliğini güçlendirmek olduğunu kaydetti.
ÇETEREİSİ: İLGİLİ KİŞİLERLE İLETİŞİM KURMAM DOĞAL
Birlik üyesi Mehmet Çetereisi de süt maliyetleri konusunda çalışma yapmak üzere birlik tarafından görevlendirildiğini belirterek, bu kapsamda ilgili kişilerle iletişim kurmasının doğal olduğunu söyledi.
Çetereisi, üreticiler arasında ayrışma yaratılmaya çalışıldığını savunarak, sektörün geleceği için mücadeleyi sürdüreceklerini kaydetti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bizi Facebook'ta takip edin!
mykibris.com'u Facebook üzerinden takip edin, son paylaşımlardan haberdar olun.





























Yorum Yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.Giriş yapmak için tıklayınız.
Tüm Yorumlar