
"Göç yasası kaldırılsın, eşitsizlik sona ersin"
27 Haziran 2026
Hak-Sen Başkanı Salih Erşangil, kamuda maaş ve özlük hakları eşitsizliğinin sona ermesi için "Göç Yasası"nın kaldırılmasını istedi. Erşangil, düzenlemenin tüm kamu çalışanlarını kapsaması çağrısı yaptı.
Eşit Hak ve Adalet Sendikası (Hak-Sen) Başkanı Salih Erşangil, kamu çalışanları arasında yıllardır süren maaş, barem ve özlük hakları eşitsizliğinin giderilmesi gerektiğini belirterek, kamuoyunda "Göç Yasası" olarak bilinen düzenlemenin kaldırılması çağrısında bulundu.
Yazılı açıklama yapan Erşangil, polis mensuplarına yönelik gündeme gelen yıpranma payı, eşit ek mesai hakkı, görev riski ve maaş-barem düzenlemesi gibi başlıkların önemli olduğunu, ancak benzer mağduriyetlerin yalnızca polis teşkilatıyla sınırlı olmadığını ifade etti.
2008 ve 2010 sonrasında kamuya giren çalışanların da ciddi hak kayıpları yaşadığını belirten Salih Erşangil, yasa değişikliğinden önce göreve başlayanlarla sonrasında işe girenler arasındaki maaş ve özlük hakları farkının artık giderilmesi gerektiğini kaydetti.
Parça parça yasal düzenlemeler yerine kamuoyunda "Göç Yasası" olarak bilinen düzenlemenin doğrudan kaldırılmasını isteyen Erşangil, "Yasa değişikliğinin yapıldığı tarihten önce girenlerle aradaki eşitsizliği kaldırmanın artık zamanı geldi." ifadelerini kullandı.
Hak-Sen Başkanı Salih Erşangil, açıklamasında, "Polise yapılması düşünülen değişikliklerden tüm kamu görevlilerinin de yararlanabilmesi için bir bir yasalarda değişiklik yapacağınıza, doğrudan göç yasasını kaldırınız. Böylece sadece polis teşkilatına değil, herkese bir faydanız dokunur." dedi.
Kamuda aynı işi yapan çalışanlar arasında farklı maaş ve hak rejimleri oluşturulmasının adaletsizlik yarattığını savunan Erşangil, tüm kamu görevlilerini kapsayan eşitlikçi ve bütüncül bir düzenleme yapılması gerektiğini vurguladı.
"Göç Yasası" olarak bilinen "47/2010 sayılı Kamu Çalışanlarının Aylık (Maaş-Ücret) ve Diğer Ödeneklerinin Düzenlenmesi Yasası" kapsamında, Ocak 2011 sonrası kamuya girenlerin maaşları ile öncesinde kamuya girenler arasında yaklaşık yüzde 25 maaş farkı bulunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bizi Facebook'ta takip edin!
mykibris.com'u Facebook üzerinden takip edin, son paylaşımlardan haberdar olun.






























Yorum Yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.Giriş yapmak için tıklayınız.
Tüm Yorumlar