
Erhürman'dan "yeni formül" iddialarına: Kimin ne yapmaya çalıştığını anlayacak kadar bilgimiz var
25 Haziran 2026
Güncelleme: 25 Haziran 2026
Erhürman, Rum basınında yer alan "yeni çözüm modeli" iddiaları üzerinden yürütülen tartışmalara tepki gösterdi. Erhürman, "Kimin ne yapmaya çalıştığını, kimin başka hesaplar içinde olduğunu anlayacak kadar aklımız, deneyimimiz ve bilgimiz var." dedi.
Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman, Rum basınında yer alan ve Birleşmiş Milletler'in (BM) Kıbrıs sorununda "gevşek federasyon" temelli yeni bir çözüm modeli üzerinde çalıştığı yönündeki iddialara ilişkin açıklama yaptı.
Rum basınında yer alan iddialara göre söz konusu model; yetkileri azaltılmış gevşek bir federal yapı, iki kurucu devlet için geniş özerklik, Kıbrıslı Türklerin siyasi eşitliğinin kurumsal güvence altına alınması ve çözüm sonrasında iki ila üç yıllık bir geçiş sürecini içeriyor. İddialar arasında Maraş, Güzelyurt ve Mesarya'yı kapsayabilecek olası toprak düzenlemeleri ile Kıbrıs Türk tarafına yönelik "kısmi tanınma" niteliğinde bazı açılımların da bulunduğu öne sürülüyor.
Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Cumhurbaşkanı Erhürman, günlerdir Rum basınındaki haberlerin kesinleşmiş bilgiler gibi tartışıldığını belirterek, "Kimin ne yapmaya çalıştığını, kimin iyi niyetle katkı koymaya çalışırken kimin başka hesaplar içinde olduğunu anlayacak kadar aklımız, deneyimimiz ve bilgimiz var." dedi.
Erhürman ise ortaya atılan iddiaların temkinli değerlendirilmesi gerektiğine işaret ederek, sürecin dikkatle takip edildiğini vurguladı.
Erhürman'ın açıklaması şöyle:
"Kıbrıslı Rum bir gazetecinin yazdığı yazı tamamen doğru kabul edilerek günlerdir yürütülen bir tartışma…
Kim 'sızdırdı', ne kadarını doğru 'sızdırdı', 'sızdırırken' araya özellikle Kıbrıslı Türkleri tahrik edecek, Kıbrıslı Rumlara, 'merak etmeyin istedikleriniz olacak' anlamına gelen temelsiz mesajlar da sıkıştırıldı mı diye düşünenler de var neyse ki!
Bir de 'adamlar ne güzel manipülasyon yapıyor, biz yapamıyoruz' diye hayıflananlar var!
Her şeyden önce… Herhalde Kıbrıs Türk tarafı olarak bizlerin ve garantör ülke Türkiye'nin 'evet' demeyeceği herhangi bir fikrin hayata geçmeyeceğinden kimse kuşku duymuyor değil mi?
İkincisi… Çözüm isteyen taraf olarak bizlerin, çözümü imkansız kılacak, bizi yeniden sonu gelmeyen müzakerelere hapsedecek, halkımızın eşitliğinden, güvenliğinden, bu adadaki haklarından taviz vermemiz sonucunu doğuracak ya da nihayetinde bizi başa döndürecek bir yola girmeyeceğimizden, daha önce ortaya koyduğumuz metodoloji ve ilkelerden sapmayacağımızdan kuşku duyanlar mı var?
Yoksa, aslında, 'fırsat bu fırsat belki bunları üç senedir aralıksız anlattıkları metodoloji ve ilkelerden saptırırız' diye heveslenenler mi söz konusu? Kuşkuya da, hevese de yer yok. Hepsi nafile!
Ve üçüncüsü… Baştan beri bu süreci ciddiyetle, sabırla, soğukkanlılıkla, kararlılıkla yürüteceğiz diyen bizlerin, gaza ya da manipülasyona gelip açıklama yapacağımız, ya da manipülasyon yapmaya çalışacağımız düşüncesini hala taşıyan birileri mi var?
Merak ediliyorsa söyleyelim: Biz medya aracılığıyla manipülasyon yapmıyoruz, yapmayacağız. Bunun yerine Siyasi Partiler Konseyimizi topladık, Gençlik Koordinasyon Masamızı topladık, sendikalarımızla, ekonomik örgütlerimizle toplanacağız. Medya mensuplarımızla gruplar halinde toplanıyoruz. Sürecin geldiği noktaya ilişkin doğru bilgileri aktarıyoruz, aktaracağız.
Gizli saklı bir şey yok. Açıklama üzerine açıklama yapanların önemli bir kısmı da aslında gerçeği biliyor. Öğrenmek isteyenlere, ziyarete gelip soru soranlara da anlatıyoruz bu arada. Ama açıklama yaparak, televizyona çıkarak bir şey anlatmaya, pozisyon koymaya çalışmıyoruz.
Çünkü, eğer amaç, 'Kıbrıs Türk tarafını asılsız iddialarla tahrik edelim, onlar süreci havaya uçursunlar, biz de dünyaya, bak çözüm istemeyen Kıbrıslı Türklerdir aslında mesajı verelim' ise, bu oyunlara gelmeyeceğiz.
Yapılan tartışmalardan hiç rahatsız değiliz. Dikkatle takip ediyoruz. Kimin ne yapmaya çalıştığını, kimin iyi niyetle katkı koymaya çalışırken, kimin başka hesaplar içinde olduğunu anlayacak kadar aklımız, deneyimimiz, bilgimiz var!
Bu sürece nereden ve nasıl başladıysak, oradan ve aynı şekilde devam ediyoruz, edeceğiz. Ne oyuna, ne de gaza geleceğiz. Halkımızı doğru yöntemlerle, zamanlı bir biçimde bilgilendirmeye devam edecek, ciddiyetimizden, sabrımızdan, soğukkanlılığımızdan, kararlılığımızdan asla ödün vermeyeceğiz.
Bir kez daha söylüyorum: Halkımız müsterih olsun…"
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bizi Facebook'ta takip edin!
mykibris.com'u Facebook üzerinden takip edin, son paylaşımlardan haberdar olun.




























Yorum Yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.Giriş yapmak için tıklayınız.
Tüm Yorumlar