
Güney'de iki doktora yanlış beyanla uzmanlık başvurusu nedeniyle 6 yıl meslekten men
24 Haziran 2026
Güncelleme: 24 Haziran 2026
Güney Kıbrıs'ta iki doktorun, uzmanlık tanınması sürecinde yanlış bilgi verdiklerinin tespit edilmesi üzerine 6 yıl süreyle meslekten men edilmelerine karar verildi.
Güney Kıbrıs Tıp Birliği (CMA), tıp mesleğinin etik kurallarına aykırı davranışta bulundukları gerekçesiyle Alevtina Kouzitseva Markou ve Victoria Kouzitseva Christodoulou isimli iki doktorun 6 yıl boyunca ülkede hekimlik yapmasının yasaklandığını açıkladı.
Tıp Disiplin Kurulu tarafından 22 Haziran'da alınan kararda, iki doktorun, uzmanlık tanınması başvurusu sırasında yanlış beyanda bulunduğu tespit edildi.
Kurulun incelemesine göre iki doktor, Belarus'taki Gomel Devlet Tıp Üniversitesi'nde 4 yıl kesintisiz lisansüstü eğitim aldıklarını iddia ederken, bu bilginin gerçeği yansıtmadığı belirlendi.
Bu yanlış beyanların, uzmanlık unvanı tanıma sürecini doğrudan etkilediği ve doktorlara hak etmedikleri bir yeterlilik kazandırdığı ifade edildi.
Kuruldan yapılan açıklamada, "olayın basit bir hata değil, kasıtlı yanlış beyan niteliği taşıdığı" belirtilerek, "bunun tıp mesleğinin güvenilirliğini zedeleyen ağır bir ihlal olduğu" vurgulandı.
Kararda, doktorların daha önceki temiz disiplin kayıtları ve kişisel durumları gibi hafifletici unsurlar dikkate alınsa da, ihlalin ağırlığı nedeniyle daha hafif bir ceza verilmediği belirtildi.
Alınan kararla birlikte iki doktor, 22 Haziran 2032'ye kadar Güney Kıbrıs'ta tıp pratiği yapamayacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bizi Facebook'ta takip edin!
mykibris.com'u Facebook üzerinden takip edin, son paylaşımlardan haberdar olun.






























Yorum Yap
Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir.Giriş yapmak için tıklayınız.
Tüm Yorumlar